vrijdag 3 december 2010

Sneeuw


Het is winter. We hadden elkaar sinds de zomer niet meer gezien en gesproken. We waren allebei stevig aan relaxen toe. Voor ons is dit een optelsom met maar één uitkomst: badderen in het Sanadome! Ik verheugde me er al weken op: uitgebreid bijkletsen in heerlijk warm water. In lavendelbad, dennengeurbad, zoutwaterbad, bubbeltjesbad... Mmm, bubbeltjesbad...


Lekker op woestijnzand liggen. Ogen dicht. Genieten van de geur en de behaaglijke warmte. Luisteren naar zachte muziek. Voelen dat je gedachten moeiteloos uit je hoofd wegvloeien. Vergeten dat het een doordeweekse dag is. Vergeten dat het buiten koud is. En onvermijdelijk in slaap vallen.


Zo’n badderdag in de winter is wat ons betreft de perfecte vriendinnenbijkletsdag. In de lente, zomer, herfst pakken we een stad, een museum of een achtertuin, maar in de winter… dan ontmoeten we elkaar het liefst in dat heerlijk warme Nijmeegse water.


Er is alleen één nadeel: het wil nog wel eens sneeuwen in de winter. Zoals uitgerekend vandaag. Sneeuw op zich is niet erg. Sneeuw is zelfs fotogeniek. Maar sneeuw zou niet op de weg moeten vallen. Sneeuw hoort op het veld, in het bos, in de tuin. Niet op de stoep en niet op de weg!

Want vandaag zou er teveel sneeuw vallen om vanuit Ede respectievelijk Groningen naar Nijmegen te rijden. En dus lagen we vandaag niet in dat warme water te kletsen en op dat warme zand te slapen. En dus hadden we vandaag niet onze relaxte vriendinnenbijkletsdag. Door die sneeuw.

  
Ik houd niet van sneeuw. Ik kan niet eens leuke sneeuwpoppen maken.

4 opmerkingen:

Anoniem zei

nou, ik vind 'm best leuk!!!

Sylvie zei

@Anoniem, op een creepy-achtige manier, ja, misschien. Maar hij was vooral koud en de sneeuw pakte niet eens goed.
(Wie ben jij, anoniem persoon die in het holst vd nacht mijn blog leest ;-) ?)

Piet P. zei

Ik had weer een heel verhaal gecomponeerd. Maar het floepte ook weer weg.
Dus nou zeg ik alleen nog maar dat ik de foto met Gelders Landschap echt supermooi vind, dat ik sneeuw op de weg ook onbetamelijk vind, dat ik denk dat jullie vandaag best hadden kunnen rijden, maar dat ik de afstand Groningen-Nijmegen ook wel oneerlijk groot vind, en dat jullie serieus op zoek moeten naar een Sanadome-achtig iets tussen Nijmegen en Groningen. Nieuwerschans is voor jou weer oneerlijk ver weg.

Sylvie zei

@Nel, misschien hadden we die donderdag wel naar Nijmegen kunnen glibberen maar op de terugweg hadden we zeker problemen gekregen. Al was het maar qua reistijd en dat zou toch zonde zijn geweest van al die relaxte gevoelens die we dan bij elkaar gebadderd hadden.
Wb de afstand Groningen-Nijmegen: mijn vriendin is een ervaren lange-afstandchauffeur en haar liefde voor het Sanadome overtreft (het is bijna niet voor te stellen) de mijne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...